nov
27

Járások a megyében

Tavaly szeptemberben döntött a kormány a járások kialakításáról, az azóta folytatott egyeztetések értelmében januártól 175 járási, a fővárosban 23 kerületi kormányhivatal kezdi majd meg a működését. A kormány júliusban fogadta el a járási, illetve kerületi hivatalokról szóló rendeletet, amelyben azok felállítását, működését és illetékességi körét is szabályozták. Megyénkben hat járást alakítanak ki, Tatabánya, Tata, Esztergom, Komárom, Oroszlány, Kisbér székhellyel.

A nagyobb településeken ügyintézésre a járási hivatalok részeként működő, hétfőtől péntekig 8 órától 20 óráig nyitva tartó kormányablakokban lesz lehetőség. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) hétfőn az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: "a járások és a járási székhelyek kialakításának alapelve az volt, hogy a megyék határaihoz igazodva az állampolgárok számára biztosítsa az államigazgatási szolgáltatásokhoz való gyors és könnyű hozzáférést, és a jelenleg létező ügyintézési helyszínek lehetőség szerint maradjanak meg". A tárca tájékoztatása szerint minden egyes járásszékhelyen lesz járási hivatal, amely a megyei kormányhivatalok szervezeti egységeként működik majd. A kormányrendelet tételesen rögzíti az egyes járási hivatalok székhelyéhez tartozó településeket is. Budapesten nem járási, hanem kerületi hivatalok alakulnak minden kerületben, szintén a fővárosi kormányhivatal részeként - írta a KIM. A Magyar Közlönyben közzétett kormányrendelet mellékletében felsorolják az összes járási hivatali székhelyet, az azokhoz tartozó településekkel együtt. A rendelet rögzíti azt is: a járási hivatalok ingyenes használatába kerülő ingó- és ingatlanvagyon elemei, valamint az átveendő köztisztviselők számának és feladatainak meghatározása érdekében a minisztérium - a KIM Vagyonkezelő Központ, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala, valamint a fővárosi és megyei kormányhivatalok közreműködésével - felmérést végez valamennyi települési önkormányzatnál.

süti beállítások módosítása