Gyöngyösi Járási Hivatal - Nyitvatartás, elérhetőségek, ügyintézés
A Gyöngyösi Járási Hivatal székhelye: Gyöngyös
Az új közigazgatási törvény elfogadásával egy időben elfogadásra került a járási hivatalok székhelyei és az azokhoz kapcsolódó települések listája is. Az elfogadott változtatások 2013. január elsejétől kerülnek bevezetésre. Az új rendszer alapján közel nyolcvan ügymenet a jövőben közigazgatási hatáskörbe fog tartozni és ezek elintézését a járások fogják az állampolgárok számára alkalmazni. A járás bevezetésével a szakemberek gyorsabb ügyintézést remélnek, melynek érdekében sokkal tapasztaltabb és hatékonyabb hivatalnokokat ígérnek.
A jegyző hatáskörébe tartozó önkormányzati és az okmányirodai feladatok közül közel nyolcvanat január elsejétől a járások hivatalaiban fogunk tudni intézni. Erről döntött a kormány és mivel a parlament elfogadta a törvényjavaslatot így tényként lehet kezelni. Igyekeztek a 175 járás kiválasztásánál mindent figyelembe venni így a megyehatárokat és a települések elhelyezkedését is. A törvényalkotók az új rendszertől a gyorsabb és hatékonyabb ügyintézést remélik amellett, hogy azt ígérik, minden állampolgár számára sokkal könnyebben elérhetők lesznek a hivatalos ügyek elintézési hivatalai.
Gyöngyösi Járási Hivatalhoz tartozó települések:
- Abasár
- Adács
- Atkár
- Detk
- Domoszló
- Gyöngyös
- Gyöngyöshalász
- Gyöngyösoroszi
- Gyöngyöspata
- Gyöngyössolymos
- Gyöngyöstarján
- Halmajugra
- Karácsond
- Kisnána
- Ludas
- Markaz
- Mátraszentimre
- Nagyfüged
- Nagyréde
- Pálosvörösmart
- Szűcsi
- Vámosgyörk
- Vécs
- Visonta
- Visznek
Érdemes alaposan megismerni a járás fogalmát, hiszen a jövőben a közigazgatási rendszerben történő változások miatt az okmányirodai és önkormányzati ügymeneteket a járások hivatalaiban lehet majd intézni. A járások kialakításánál a szakpolitikusok figyelembe vették a megyehatárokat és a megyéken belül a települések földrajzi elhelyezkedését. Erre azért volt szükség, hogy minden állampolgár viszonylag könnyedén érhesse, el azokat a pontokat ahol egyszerre tud intézni mindent. Az új közigazgatási rendszer érinti többek között a gyám és gyermekvédelmi ügyeket, valamint az okmányirodai ügymenet jelentős részét.