Sümegi Járási Hivatal - Nyitvatartás, elérhetőségek, ügyintézés
A Sümegi Járási Hivatal székhelye: Sümeg
A jelenlegi ország-vezetés, azaz a kormány nemrég döntött a közigazgatási intézmények rendszerének megváltoztatásáról. A döntés értelmében a következő évtől az önkormányzatok feladatköreit járások veszik át. A járás Magyarországon nem ismeretlen folyamat, hiszen évszázadokon keresztül a magyar közigazgatás jellegzetes intézménye volt. A járásokat az előző rendszerben törölték el, melyek helyére a választott tanácsok kerültek. A Tanácsköztársaság idején és egy darabig még utána működő tanácsokat az önkormányzatok váltották, melyeknek a feladatkörét most újra átveszik a járások. Magyarországon 175 járást alakítanak ki.
A fővárosban 23 kerületi kormányhivatal, míg vidéken 175 járás látja el a jövőben az önkormányzati és az okmányirodai ügyintézést, azaz a közigazgatási ügyeket. Ezt a kormány előkészítése után a parlament fogadta el nemrég. A területi beosztások megismerése mellett a szakpolitikusok azt remélik a változtatástól, hogy minden ember könnyebben juthat majd el a hivatalokba és az ügyeit gyorsabban és hatékonyabban fogja tudni intézni. A járások ügyintézőinél a kormánypárti politikusok sokkal képzettebb és tapasztaltabb hivatalnokokat ígérnek. A változás 2013 januárjától lép érvénybe.
Sümegi Járási Hivatalhoz tartozó települések:
- Bazsi
- Bodorfa
- Csabrendek
- Dabronc
- Gógánfa
- Gyepükaján
- Hetyefő
- Hosztót
- Káptalanfa
- Megyer
- Nemeshany
- Rigács
- Sümeg
- Sümegprága
- Szentimrefalva
- Ukk
- Veszprémgalsa
- Zalaerdőd
- Zalagyömörő
- Zalameggyes
- Zalaszegvár
- 29 év után Magyarország közigazgatásában ismét megjelennek a járások. Bár nem az eredeti felállásban és jogkörben, de így lesz hiszen a kormány elfogadta az erről szóló törvényjavaslatot. 2013. január elsejétől 175 járási hivatal és 23 fővárosi kerületi kormányhivatal lép érvénybe. A közigazgatási szervkén létre hozott járási hivatalok közel nyolcvan ügymenet intézését veszik át az önkormányzatoktól. Ezek közül a legfontosabbak, mely talán a legtöbb embert érinti a gyermekvédelmi, gyámügyi és szociális ügyek valamint az okmányirodai ügymenet jelentős része. A változástól a politikusok gyorsabb és hatékonyabb ügyintézést remélnek.