nov
23

Rétsági Járási Hivatal - Nyitvatartás, elérhetőségek, ügyintézés

A Rétsági Járási Hivatal székhelye: Rétság

A politikai vezetésünk döntése alapján a következő év elejétől a közigazgatási feladatok ellátását nem az önkormányzatok fogják elvégezni, hanem az újonnan felállított járások. A szakpolitikusok rengeteg tanulmányt figyelembe véve döntöttek erről még nyáron, mely alapján a törvényt a parlament jóvá is hagyta. A változásoktól főleg a vidéken élő emberek ügyintézésének megkönnyítését remélik, mert a lakóhelyükhöz közel intézhetnek el mindent egy helyen. A tervezet alapján az ügymenetek sokkal egyszerűbbek lesznek, a gyorsabb és hatékonyabb munkatársak gondos munkái miatt.

2013. január elsejétől az okmányirodai ügymenetek jelentős részét és az önkormányzatokban intézendő ügyeket a járások hivatalaiban lehet majd intézni. A járás, mint hivatali egység nem ismeretlen a hazai fogalomtárban, hiszen hosszú éveken, évtizedeken keresztül részesei lehettek már az állampolgárok. Az új változtatástól a kormány és a parlament gyorsabb és hatékonyabb ügyintézést remél. A kormány szakpolitikusainak ígérete szerint ezekben a hivatalokban, azaz a járás hivatalaiban sokkal képzettebb és sokkal tapasztaltabb hivatalnokok lesznek.

Rétsági Járási Hivatalhoz tartozó települések:

  • Alsópetény
  • Bánk
  • Berkenye
  • Borsosberény
  • Diósjenő
  • Felsőpetény
  • Horpács
  • Keszeg
  • Kétbodony
  • Kisecset
  • Legénd
  • Nagyoroszi
  • Nézsa
  • Nógrád
  • Nógrádsáp
  • Nőtincs
  • Ősagárd
  • Pusztaberki
  • Rétság
  • Romhány
  • Szátok
  • Szendehely
  • Szente
  • Tereske
  • Tolmács


A parlament elfogadta és már a Magyar Közlönyben is megjelent a járások felosztásáról és területi elhelyezkedésükről szóló törvény. A törvény értelmében az eddigi önkormányzati és okmányirodai feladatokat közigazgatási eljárásként a járások fogják intézni. A 175 járás és a 23 kerületi kormányhivatalba a kormány ígérete alapján tapasztaltabb és képzettebb hivatalnokok kerülnek így az ügymenet gyorsabb és hatékonyabb lesz. A változások bevezetésével gyakorlatilag az állampolgárok mindent egy helyen és egy időben el tudnak intézni. Az új rendszer bevezetése többek között érinti gyerekvédelmi és gyámügyeket, valamint az okmányirodai ügymeneteket, is mint például a gépjármű átírás, vagy a lakcímkártya kiállítás.

süti beállítások módosítása